Õppekorraldus ja kvaliteedi tagamise alused
1. Õppetöö toimub eesti keeles, vajadusel inglise, soome, vene kaasabil.
2. Asjaajamiskeel koolituskeskusel on eesti keel.
3. Täiendõppekeskuses toimub õpe Projektiarenduskeskus OÜ juhatuse poolt kinnitatud õppekava alusel.
4. Täiendõppekeskusel on õigus korraldada lühiajalisi koolituskursusi.
5.Kõik õppekavad koostatakse õpiväljundipõhiselt.
6. Õppekavades teeb muudatusi kooli juhataja ning need kinnitatakse Projektiarenduskeskus OÜ juhatuse poolt. Kahekümne tööpäeva jooksul nende kinnitamisest arvates esitatakse need Haridus- ja Teadusministeeriumile registreerimiseks.
7. Õpe toimub teooriaga ja praktikaga integreeritud koolituskursuste vormis (edaspidi “kursus”).
8. Õppeperiood koosneb akadeemilisest tunnist, õppepäevast, õppenädalast ja vajadusel ka praktikast.
9. Õppeaasta algab 1.septembril ja lõpeb 31.augustil.
10. Õppetöö toimub kontaktõppes klassiõppe ja/või e-õppevormis.
11. Õppurite auditoorse õppe võib mõjuval põhjusel koolitaja nõusolekul osaliselt asendada samas mahus e-õppega ja iseseisva tööga.
12. Õppurite taset hinnatakse reeglina skaalal arvestatud- mittearvestatud. Vajadusel rakendatakse hinnete panekul 5-6-palli süsteemi (nt nagu toetusprojektide hindamisekspertide hindamise skaala kvaliteedi hindamise aluses) vm tellijaga kokku lepitud hindamisskaalasid.
13. Tunnistus väljastatakse osalejale, kui koolituse käigus hinnati õpiväljundite saavutatust ja isik saavutas kõik õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid. Tõend väljastatakse juhul, kui koolituse käigus ei hinnatud õpiväljundite saavutatust või kui isik ei saavutanud kõiki õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundeid.
14. Põhiliselt toimub kohapeal õpe koolitusstuudios, kuid õpe võib toimuda väljaspool koolituskeskuse ruume (sisekoolitused jm), mis vastavad töökeskkonna jm nõuetele.
15. Õppetöö järelvalvet teostab täiendkoolitusasutuse juht ja Projektiarenduskeskus OÜ juhatus.
ÕPPURITE KOOLITUSELE VASTUVÕTMISE JA VÄLJAARVAMISE KORD
VAIDLUSTE JA KAEBUSTE LAHENDAMINE
1. Projektiarenduskeskus OÜ-s võivad õppima asuda täiskasvanud alates 18.eluaastast. Erisihtgruppe kaasavatele või neile suunatud kursustele võidakse võtta ka nooremaid kursuslasi. Õppima asuja eelneva haridustaseme nõuded määratletakse õppekavas.
2. Õppur võetakse koolitusele vastu isikliku sooviavalduse, koolituspartneri registreerimisteate või firma koolitustellimuse alusel. Koolitusele vastuvõtmist tõendab koolituse vastutav korraldaja ja õppija või kliendifirma või kliendi rahastaja esindaja poolt allakirjutatud või isiklikult meiliaadressilt saadetud registreerimisleht, koolitatava rahastajate poolt väljastatud kinnituskiri või leping, millele kantakse koolituse nimi, koolituse toimumise aeg, kestvus.
3. Õppur arvatakse kursuselt välja juhataja otsusel:
3.1. ebaväärika käitumise korral;
3.2. mõjuva põhjuseta õppemaksu osalise või täieliku tähtaegselt tasumata jätmise korral, kusjuures tasutud osa Projektitäiendkoolitus keskusel on õigus mitte tagastada;
3.3. omal soovil;
3.4. kursuse lõpetamise korral.
4. Juhataja otsuse peale õppija täiendkoolituskeskusest väljaarvamise kohta võib esitada kaebuse kooli juhatajale kümne päeva jooksul arvates otsuse teatavaks tegemise päevast. Kooli juhataja lahendab koolist väljaarvamise otsusele esitatud kaebuse ühe kuu jooksul arvates selle esitamisest.
5. Kursus loetakse läbituks pärast vastava õppekava täitmist.
6. Õppekava juhil on õigus kohandada individuaalset õppekava, sh rakendada õppija varasemat õpi- ja töökogemust ehk VÕTA põhimõtteid ning vähendada vastavalt eelteadmistele ja kogemustele õppija ja/või rahastaja soovil koolituskursuse mahtu. Vähendatud mahuga teemad kooskõlastatakse nii, et tagatakse õpiväljundite saavutamine.
7. Kursuse ja õppekava läbimist tõendab Projektikoolituskeskuse tunnistus või tõend.
TÄIENDKOOLITUSE ÕPPETASU MAKSMISE TINGIMUSED JA KORD
1. Tasuliste koolituste õppemaksu kalkulatsiooni koostab kooli juhataja ja kinnitab kooli juhataja iga tellimuse ja avatud kursuse kohta eraldi järgides vajadusel õppegruppide täituvusastmest lähtuvat paindliku hinnastamise põhimõtet.
2. Õppekursuste, õppepäevade ja koolitusürituste õppemaksu piirid kalkuleerivad ja kehtestab juhataja, kel on õigus kursuse maksumust muuta paindlikult vastavalt õpperühma täituvusele ja kursuse alguseni jäänud ajaperioodile, et tagada õpperühma miinimumarvu täituvus ning ennetada koolituse ärajäämist. Vajadusel osalejatega kokkuleppel lükatakse koolitus grupi mittetäitumisel edasi.
3. Koolil on õigus esitada ettemaksuarve ning arveldada pikematel kursustel vastastikusel kokkuleppel nii ettemaksuna kui ka järelmaksuna mitmes jaoks.
4. Tasutud ettemaksuarvet on õigus mitte tagastada, kui koolitusest loobuja või koolituse katkestaja pole kirjalikult teatanud ette vähemalt 5 tööpäeva enne koolituse algust sätestatud tähtajast (kui lepingus või kirjalikus kokkuleppes ei ole sätestatud teisiti). Tähtaegse etteteatamise korral makstakse ettemaks tagasi.
TÄIENDKOOLITUSE ÕPPETASUST VABASTAMISE JA ÕPPETASU TAGASTAMISE TINGIMUSED JA KORD
1. Täiendkoolituse korraldajal on õigus koolitusmahu täielikul määral täitnud ja iseseisva töö tingimused täitnud õppijale vajadusel iseseisvaks tööks olnud äriplaani, projekti vm mahuka iseseisva töö täiendamiseks ja/või parandamiseks teha lisakoolituspäev kuni 10 akadeemilise tunni ulatuses ning vabastada vastastikusel kokkuleppel õppija lisakoolituspäeva eest arvestatud õppetasust.
2. Kogu õppekava kursustel osalemise katkestamisel väga mõjuval põhjusel (tervislikud põhjused, uue tööga seoses kattuvus tööaegadega vm) pakutakse võimalusel asenduskoolitusaegu või jätkukursusel osalemist ilma lisatasu nõudmata. Kui see väga mõjuvatel, tõenduspõhistel põhjustel pole osalejale võimalik (nt kolimine välisriiki, pikaajaline haigus vm), tagastatakse õppetasu koolituse rahastajale nende koolitustundide või -päevade eest, mille osas pole koolitusega ega selle tugiteenustega seonduvaid kulutusi tehtud.
TEISED ÕPPE KORRALDAMISEKS OLULISED TINGIMUSED
ÕPPURI ÕIGUSED JA KOHUSTUSED
1.1. saada õppekavas ettenähtud õpet ja ette nähtud õppematerjalid e-materjalidena või paberkandjal
1.2. olla informeeritud Projektiarenduskeskus OÜ-s toimuvast õppetegevusest
1.3. katkestada õpe
1.4. teha ettepanekuid Projektikoolituskeskuse töö paremaks korraldamiseks ja õppekavadesse muudatuste tegemiseks.
2. Õppur on kohustatud:
2.1. täitma õppekava nõudeid
2.2. osalema aktiivselt õppetöös ning esitama tähtaegselt (sh kinni pidades ka tähtaja kellaajast) igal õppenädalal vähemalt kord projekti- või äriplaani kodutööks antud osa või muu koolitaja antud kodutöö (kui pole eraldi konkreetseks nädalaks meili teel või slaididel kodutööd grupile või personaalselt fikseeritud, siis eelneval õppenädalal slaididel läbi võetud plaani osad või lisad vm teemad (sh vajalikud eeluuringud).
Kui pole kokku lepitud muud aega, siis iseseisvate tööde tähtajaks on 1 päev enne õppenädala põhikoolituspäeva kl 18.00, üldjuhul on selleks on nädala esimene koolituspäev või õppepäev, kus reflekteeritakse ja võetakse reeglina ka uut materjali (peamiselt slaididel). See tähtaeg fikseeritakse ka kursuse algul õppeslaididel ja koolitaja tutvustab antud põhitähtaja nõuet ka kursuse algul.
2.3. teatama koolitajale ette oma puudumisest või kodutöö tähtaegasest esitama jätmisest vähemalt võimalusel 2-3 tööpäeva, kuid vähemalt 1 tööpäev ette. v.a tõendatud ettenägematud, õppurist sõltumatud asjaolud (nt ootamatu tugev haigestumine, mis ei võimalda ka e-õppes osalemist)
2.4. tasuma omafinantseeritava õppemaksu tähtaegselt ja vastavalt juhataja ja kursuslase vahelisele lepingule või kokkuleppele
2.5. järgima kursuse kodukorda.
KOOLITAJATE JA TEISTE TÖÖTAJATE ÕIGUSED JA KOHUSTUSED
1. Projektiarenduskeskus OÜ koolitajad peavad omama vähemalt kõrgharidust, andragoogi kutset, erialast haridust ja täiskasvanute õpetamiskogemusi.
2. Värvatud koolitaja õigused ja kohustused määratletakse sõlmitavas käsundus-, töövõtu- või töölepingus.
3. Vaidlused seoses koolitajate tööle võtmise või nende vabastamisega lahendab täiendkoolitukeskuse juht.
4. Koolitaja peamisteks kohustusteks on:
4.1. kursuslaste õpetamine lähtudes koolitusmahust, püstitatud eesmärkidest ja väljunditest
4.2. tagada õppetööks vajalik tase ja arvestada võimalusel sihtgrupi erivajadustega
4.3. tööaja maksimaalne kasutamine õpetuslike eesmärkide saavutamiseks
4.4. õppetöö korraldamine vastavalt koolituskeskuse õppekavale ja kodukorrale kursuslase ja lektori vastastikuse lugupidamise vaimus
4.5. tema hoolde usaldatud vara hoidmine.
5. Koolitajal on õigus:
5.1. nõuda õppetööks kokku lepitud tingimuste, sealhulgas õppetööks vajalike ruumide, õppevahendite ning tehniliste abivahendite olemasolu
5.2. pöörduda mistahes tööalases küsimuses juhataja poole isiklikult.
6. Teistel töötajatel on kõik tööd reguleerivate õigusaktidega sätestatavad ning juhataja ja töötaja vahelisest lepingust tulenevad õigused.
Kvaliteedi tagamise alused
1. Üldsätted
1.1. Koolitusasutus korraldab täiskasvanutele suunatud tööalast täienduskoolitust.
1.2. Koolitusasutus lähtub täienduskoolituse korraldamisel täiskasvanuhariduse valdkonna kehtivatest õigusaktidest ning teistest täienduskoolitusega seonduvatest õigusaktidest ja dokumentidest.
2. Õppekavade kvaliteedi tagamine
2.1. Õppekavade koostamisel lähtutakse täiskasvanute koolituse seadusest, täienduskoolituse standardist ning Haridus- ja Teadusministeeriumi poolt heaks kiidetud juhendmaterjalidest.
2.2. Õppekavaarenduses võetakse aluseks:
2.2.1. võimalusel osaliselt või täielikult õpetamisvaldkondade kutsestandardi teatud kutsetaseme kindlad kompetentsid
2.2.2. koolitus- ja tööturuvajadusi tõendavad uuringud ja analüüsid (sh OSKA-uuringud)
2.2.3. koostööpartnerite ja rahastajate vajadused
2.3. Äriplaanidele ja/või projektidel toetust taotlenud õppijate seas tehakse järelmonitooringut keskmiselt 1 aasta jooksul toetuse saamise või mittesaamise ning toetusprojekti õnnestumise kohta.
2.3.1. Õppekavaarenduses kasutatakse äriplaanide ja toetusprojektide toetusmeetme hindajate jooksvaid küsimusi ja negatiivses toetusotsuses välja toodud puuduseid ja võimalusel ka tugevusi.
2.4. Õppekavaarenduses lähtutakse õppekava sihtgrupi või sihtgruppide vajadustest.
2.4.1. Koolituste sisu ja õppematerjale hinnatakse ja uuendatakse regulaarselt, lähtuvalt koolitaja ja koolitatavate sisendist ning koolitustel osalejate ootustest ja vajadustest.
2.4.2. Õppekavaarenduses on aluseks koostöö koolituse sihtgrupiga – konkreetse õppekava õppijate kirjalik ja suuline tagasiside ja ettepanekud
2.5. Õppekavas sätestatakse vähemalt järgmised andmed:
õppekavarühm; õppekava nimetus; õppe kogumaht, sealhulgas auditoorse, praktilise ja iseseisva töö osakaal; vastuvõtutingimused ja õpingute alustamise tingimused, juhul kui need on eeltingimuseks õpiväljundite saavutamisel; õppekeskkonna kirjeldus; õppematerjalide loend, juhul kui õppekava läbimiseks on ette nähtud konkreetsed õppematerjalid; täiendav soovituslik õppematerjal; hindamine; koolituse läbiviimiseks vajaliku koolitajate kvalifikatsiooni, õpi- ja töökogemuse kirjeldus.eesmärk; õpiväljundid; koolituse põhi- ja alateemad.
2.6. Koolitusasutuse poolt läbiviidavate koolituste õppekavad avalikustatakse kodulehel.
3. Koolitajate kvaliteedi tagamine
3.1. Täiendusõpet viivad läbi valdkondlikud eksperdid, asjatundjad, spetsialistid ja praktikud, kes on eelnevalt tutvunud täiendusõppe sihtgrupi vajadustega ja oodatud õpiväljunditega.
3.2. Koolituskeskuse koolitajad peavad omama õpetatavat eriala toetavat kõrgharidust, õpetataval erialal erialast väljaõpet ja töökogemusi ning täiskasvanute koolitaja ja mentorluse pädevusi ning töökogemusi. Täpsed õppekavast tulenevad nõuded on sätestatud õppekavas.
3.3. Koolitajate kompetentse, töötulemusi ja edasiseid arenguvajadusi hinnatakse koolituse keskel ja järgselt osalejate suulise ja kirjaliku tagasiside põhjal.
3.4. Koolitajatelt eeldatakse osalemist erialastel ning soovitatavalt ka andragoogilisi ja mentori pädevusi suurendavatel täiendkoolitustel.
3.5. Koolitajatelt eeldatakse enda kursishoidmist valdkonna arengutest ning digiõppevõimalustest.
4. Täiendkoolituse korralduse kvaliteedi tagamine
4.1. Kõik kursused avaldatakse koolitusasutuse kodulehel enne kursuse toimumise algust.
4.2. Koolituse jooksul luuakse võimalikult palju õppimist toetav keskkond.
4.3. Õppegrupid komplekteeritakse võimalusel sarnaste ootuste ja õpivajaduste alusel.
4.4. Kõik koolitusele registreerunud saavad vähemalt eelneva nädala jooksul enne kursuse algust teabe koolituse õppekorralduse, õppe ajakava põhimõtted, koolituskeskuse asukoha Google mapsis ja sõidujuhise, samuti e-õppekeskkonna lingi koos kasutamise juhisega.
4.5. Igaks kursuseks valmistatakse ette õppematerjal elektroonilisel andmekandjal.
4.6. Järgides keskkonnasäästlikkuse printsiipi tehakse paberkandjal jaotmaterjale ja koolitusel osalemise dokumente vaid siis, kui puudub elektroonne alternatiiv.
4.7. Kõigile osalejatele tagatakse võimalus einestamiseks lõuna- ja kohvipausi ajal.
4.8. Iga koolituse lõpetamisel küsitakse osalejatelt tagasisidet koolituse tehnilise korralduse kohta: koolitusmaterjalide tagamine, informatsiooni kättesaadavus jne.
4.9. Koolituspäevad, kellaajad ja õppevorm (e-õpe, kontaktõpe) lepitakse osalejatega igal nädalal järgnevaks nädalaks kokku, et arvestada võimalusel kõigi vajaduste ja põhjendatud ajapiirangutega (nt tööpraktika, tööamps, muud koolitused jm) ning tagada kõigi osavõtt õppekvaliteedi ja vajaliku õppetempo säilitamiseks.
5. E-keskkonna, e-õppe ja kombineeritud õppe kvaliteedi tagamise põhimõtted
5.1. E-õppes kasutatakse turvalist veebikeskkonda (eelkõige Google Meeti).
5.2. Õppematerjalide ja kodutööde edastamiseks kasutatakse meili või turvalisi pilveteenuse pakkujaid (näiteks Google Drive, Dropbox).
5.3. Koolitajad on pädevad kasutama veebikeskkondi.
5.4. Üldjuhul on kombineeritud õpe 50% kontaktõpe ja 50% e-õpe, kuid vajadusel lähtutakse osalejate individuaalsetest vajadustest ning grupivahelisest kokkuleppest.
5.5. Kombineeritud õppe korral arvestatakse osalejate vajadusi kontaktõppe ja e-õppe kombineerimisel. Kui kombineeritud õppe osalejad tulevad kaugelt saab vajadusel suurendada individuaalselt või grupis kokkuleppel e-õppe osakaalu. Kui osalejatel on probleem ebaühtlase või liiga nõrga koduse internetiga e-õppes osaledes, siis on võimalik suurendada kontaktõppe osakaalu, et tagada õppe kvaliteet.
5.6. Kontaktõpe on võimalik õppija nakkusohu, haigusnähtude vm mõjuval põhjusel asendada individuaalselt kokkuleppel e-õppega, mis toimub sünkroonselt Google Meet keskkonnas.
5.7. Kui e-õppe vajadus kontaktõppena kokku lepitud koolituspäeva osas ilmneb varem, siis on kohustus õppijal vähemalt 2-3 päeva teatada ette. Antud nõue teatatakse osalejale enne koolitust edastatavas õppekorralduslikus eelinfo meilis.
6. Õppekeskkonna kvaliteedi tagamine
6.1. Koolitused korraldatakse Projektiarenduskeskus OÜ koolitusstuudio õppe- ja abiruumides, samuti sobivate ilmastikuolude korral õppeterrassil, aadressil Kure, Saue k, Saku vald, Harjumaa. Kasutatavad ruumid vastavad tööohutuse ja töötervishoiunõuetele.
6.2. Koolitusel osalejatele tagatakse kontaktõppe koolitusruumides internetiühenduse (wifi) kasutamise võimalus.
6.3. Füüsilise õppekeskkonna kvaliteedi tagamiseks on tugiteenuste ja koolituskoha kohta hindamiskriteerium ka tagasisidelehel. Osalejate põhjendatud ettepanekutega arvestatakse ruumide kohandamisel.
6.4. Ruumid võimaldavad õppetööd kuni 20 osalejaga õppegrupile. Põhiõpperuumi suurus: 42m2.
6.5. Koolitusstuudiosse ja õpperuumidesse on ligipääs ka liikumispuudega inimestel (ratastooliga).
6.6. Koolituskeskuse ruumid vastavad tööohtuse ja töötervishoiunõuetele.
6.7. Ruumi varustus: suitsuandur, signalisatsioon, normikohane valgustus, sundventilatsioon, maaküte jm. Ruumis on väga hea loomulik valgus ning akendel pimenduspaneelid.
6.8. Ruumid väga heas seisukorras, remondivajadust ei ole.
6.9. Koolitused viiakse läbi ruumides, mis on varustatud tänapäevaste koolitusvahenditega ja koolitustehnikaga: tahvel, TV suur ekraan õppetööks asjakohaste telesalvestuste, slaidide jm õppematerjalide näitamiseks, internetiühendusega ja televisioonisaadete salvestuste funktisooniga Eesti telekanalid.
6.10. Koolitaja sülearvuti (slaidide näitamiseks) ja 2 sülearvutit õppijatele, kel puudub vajalike programmidega töökorras isiklik arvuti.
6.11. Koolitusmööbel õpperuumis: 20 tooli ja lauad koolitajale ja koolitatavatele.
6.12. Õueõppevõimalused koolitusasutuse asukoha territooriumil: terrass 40m2, toolid ja lauad kuni 18 inimesele.
6.13. Tagatud on toetav õppekeskkond, kus koolitustegevus ruumis ega õppeterrassil ei häiri naaberkinnistute omanikke ega vastupidi. Projektiarenduskeskus OÜ-le ja koolitajale kuuluvad kokku 4 hektarit maatulundusmaad naaberkinnistutel Kadakavälja ja Kadakaniidu.
6.14. Üle 20 õppijaga gruppidele ja sisekoolitustel võib õppetöö toimuda renditavates, koolituseks vajalike nõuetega ruumides vastavalt piirkonnale, kus koolitus läbi viiakse.
6.15. Ruumide soojust,valgust ja ventilatsiooni tugevust reguleeritakse, samuti sobivamaks kohandamist õppijate vajadustest (sh erivajadustest) lähtuvalt hinnatakse osalejate igal koolituspäeval jooksva suulise ja ka kirjaliku tagasiside alusel.
7. Täienduskoolituse kohta tagasiside kogumine
7.1. Õppeasutus küsib jooksvalt ning koolituse keskel ja koolituse lõpus osalejatelt tagasisidet ja parendusettepanekuid.
7.2. Tagasisidet küsitakse koolituse keskel võimalusel kirjalikult paberkandjal või digitaalsel kujul ning koolituse lõpus alati kirjalikult paberkandjal või elektroonsel andmekandjal.
7.3. Kirjalik õppijate tagasiside hindeskaala iga hindamiskriteeriumi kohta näidatakse tagasisidelehel ära koos hindele vastava sõnalise hinnanguga, et vältida mitmetitõlgendatavust:
- 5 väga hea
- 4 hea
- 3 keskmine
- 2 nõrk
- 1 ebarahuldav
7.4. Iga hinnangut tuleb osalejal ka põhjendada ja võimalusel teha parendamisettepanekuid.
7.5. Tagasisidelehtede koondid saadetakse järelduste tegemiseks sisekoolituse tellijale.
7.6. Õppekavajuht ja koolitaja analüüsivad saadud tagasisidet ning vajadusel kõrvaldatakse väljatoodud puudused või rakendatakse põhjendatud ettepanekuid edasise koolituse käigus või lõpphindamise korral järgmiseks koolituseks.
7.7. Kursuse kvaliteedi hindamiseks kasutatakse järgmisi hindamiskriteeriume:
- Koolitusprogrammi, käsitletud teemade vajalikkus ja sobivus
- Koolitusmeetodite sobivus, praktilise töö ja teoreetiline ülevaate osakaal
- Koolitaja pädevuse hindamine
- Koolitusmaterjalide tase
- Tugiteenuste tase (koolituskoht, tehnika, kohvipausid)
- Koolitusteemad ja moodulid, millest koolitatava hinnangul oli enim praktilist kasu
- Õppija reflekteeriv enesehindamine: õppija enda panus, iseaseisvate praktiliste tööde tähtaegsus
- Üldine rahulolu ja koondhinnang kursuse kohta
- Õppija ettepanekud kursuse edasiarendamiseks, parendamiseks
7.8. Toetusprojektide ja äriplaanide üldine hindamiskriteeriumide hindamise skaala lähtub EL struktuurifondi toetusmeetme hindamise skaalast:
- Kasin
- Projekti/äriplaani kohta oluline info puudub, asjakohatu info, kohustuslikud osad/lisad puudu või väga puudulikud; olulised tehnilised vead projektmeetodite rakendamisel. Aine sügavamad ja detailsemad teadmised puuduvad, miinimumteadmised olemas /kajastuvad projektis.kohustuslik kirjandus osaliselt lugemata.
- Rahuldav
- Projektis/äriplaanis info väga üldine ja arusaamatu, puudulik, projekti eesmärk, tegevused segased, tehnilised vead projekti osade ja lisade koostamisel.Teab teoreetilisi ja rakenduslikke printsiipe. Tunneb fakte ja meetodeid ning teab nende rakendamise võimalusi erinevates olukordades. Aine sügavamates ja detailsemates teadmistes avaldub ebakindlus ja ebatäpsus.
- Hea
- Projektis/äriplaanis on olemas mingi info, kuid suhteliselt lünklik, vajab teatud osades korrigeerimist, täpsustamist. Terviku saamiseks peab hindaja oletama. Teab hästi teoreetilisi ja rakenduslikke printsiipe. Tunneb fakte ja meetodeid ning teab hästi nende rakendamise võimalusi erinevates olukordades. Eksamil on ilmnenud eksimused, mis ei ole sisulised ega põhimõttelised.
- Väga hea
- Projektis/äriplaanis on info olemas, kuid vajab teatud osas täpsustamist, korrigeerimist. Teab väga hästi teoreetilisi ja rakenduslikke printsiipe. Tunneb fakte ja meetodeid ning teab väga hästi nende rakendamise võimalusi projektis.
- Suurepärane
- Projekt/äriplaan on põhjalik, info kõigi aspektide kohta piisav ja professionaalselt esitatud, arusaadav, asjakohane, realistlik. Teab põhjalikult teoreetilisi ja rakenduslikke printsiipe. Tunneb väga hästi fakte ja meetodeid ning oskab neid rakendada projektis/äriplaanis.
7.9. Toetusprojektide hindamisel on koolitajal õigus kasutada täiendavalt projektide ja äriplaanide hindamisel ka EL stuktuurifondide meetmepõhiseid hindamiskriteeriume.